آخرین اخبار
کد مطلب: 80096
مطالبه عمومي براي به نتيجه رسيدن پرونده مهدي هاشمي/ سنگيني کفه اتهامات اقتصادي به اتهامات امنيتي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1868

به گزارش سلام لردگان به نقل از مرصاد، مهدي هاشمي از شهريور ماه سال ?? به‌دنبال حوادث مرتبط با جريان فتنه با پوشش سرکشي به واحدهاي دانشگاه آزاد و ادامه تحصيل از کشور خارج شد و به‌رغم احضارهاي قضايي براي رسيدگي به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشد. در پي حضور نيافتن اين متهم در موعد مقرر براي رسيدگي به اتهامات، قرار بازداشت وي صادر شد.

مدتي گذشت و بالاخره مهدي هاشمي با پرواز ساعت ??:?? دوبي-تهران مورخ ? مهرماه ???? به ايران بازگشت. در فرودگاه مورد استقبال محسن، ياسر و فاطمه هاشمي قرار گرفت. همچنين نماينده دادستاني تهران نيز با حضور در فرودگاه، اقدام به ابلاغ احضاريه حضور در دادستاني تهران به وي کرد. مهدي هاشمي در راه بازگشت در فرودگاه به خبرنگار بي‌بي‌سي گفت همه حرف‌ها را در ايران خواهد گفت.

در تاريخ سوم مهرماه به دستور مقامات قضايي بازداشت شد.

مهدي هاشمي رفسنجاني شامگاه روز يکشنبه ?? آذر پس از تکميل تحقيقات و با نظر بازپرس پرونده، با توديع وثيقه ?? ميليارد توماني از زندان اوين آزاد شد.

برگزاري اولين دادگاه مهدي هاشمي و رسيدگي به اتهاماتي مثل برخي فعاليت ها در حوادث ?? و البته بخش عمده اي که مربوط به اتهامات اقتصادي او بود مدتي به طول انجاميد اما بالاخره اولين جلسه دادگاه فرزند هاشمي رفسنجاني ?? ارديبهشت ?? به صورت غير علني برگزار شد.

IMG11123564

دادگاه مهدي هاشمي غيرعلني و هرگونه گرفتن فيلم و عکس هنگام ورود و خروج از دادگاه ممنوع بود اما خبرنگاران قصد مصاحبه با او را داشتند که مهدي هاشمي از مصاحبه امتناع کرد.

چند ماه بعد رئيس دادگاه انتظامي قضات در گفتگو با خبرنگار مرصاد از ورود پرونده مهدي هاشمي به رسيدگي به جزئيات خبر داد.

حجت الاسلام شفيعي در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبني بر آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي اظهار داشت: اين سوالي است که بايد از آقاي دادستان کل کشور پرسيده شود و ايشان در جريان بهتر روند اين پرونده هستند.

وي در اين باره ادامه داد: پرونده مهدي هاشمي در دستور کار رسيدگي است و بررسي آن وارد جزئيات شده است.

به گزارش مرصاد نام مهدي هاشمي با برخي اتهامات اقتصادي که رسيدگي به آنها يکي از مطالبات مهم مردمي شده گرده خورده است.

شرکت نفتي توتال، پارس جنوبي، شرکت گازپروم، پترونال مالزي، استات اويل و … نامهايي است که در بسياري از خبر ها تکرار شده اند و با شنيدن آنها نام مهدي هاشمي نيز به گونه اي به اذهان متبادر مي شود.

در هر حال افکار عمومي مانند هميشه خواستار اجراي عدالت و روشن شدن مسائل مطرح شده مي باشند. تا پيش از بازگشت مهدي هاشمي به ايران انواع اتهامات به او مطرح بود و ادبيات بيان آن نيز از قطعي بودن آنها خبر مي داد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس